joi, 30 decembrie 2010

mi-a intrat un înger în odaie

mi-a intrat un înger în odaie
şi-mi cotrobăie prin simţuri
de câte ori îl ating
îmi scutură o ninsoare de lumini
praful fin al secundelor
în care am fost fericit
mă vizitează bucuriile trecutului
se strecoară ca un sărut
aplicat în somn copilului rebel
vagi mirosuri de lemn trosnind în sobă
limbile focurilor de altădată
dansează pe pereţii acestui prezent
de gheaţă, betoane şi smog
gusturi uitate mă năpădesc
ca un dar de la cineva care continuă
să mă iubească


plăceri de turtă dulce, de biscuiţi şi nuci învelite în staniol
căzute pe neaşteptate din pomul de crăciun al copilăriei
steluţe-licurici ard ca o magie în gândurile mele
vechile atingeri mă învăluie, miroase a mere şi gutui
lăsate pe dulap peste iarnă de dumnezeul blând al amintirii
închid ochii şi refac lumea celui mic, învii porumbeii şi câinii
şi toate accesoriile cu suflet, blană şi pene ale acelor hârjoneli
de la capătul poveştii


jucării însufleţite îşi încep mişcarea pe rafturii şi prin cutii
iar eu alerg de la una la alta copleşit de această întâmplare
un tren cu navetişti şi babe cu gâşte ieşind din plasa de rafie
aşteaptă un motiv de plecare în gara năruită
motorul duduitor duce sigur în paradis părăsind oraşul de fum
conductorul albastru înţeapă biletele cu aerul său profesional
staţiile se perindă prin faţa ochilor alunecând pe sticla geamurilor
murdare de timp şi de aburul răsuflărilor neîncetate


ca să ajungi acasă trebuie să cobori pe peronul înzăpezit
aşezat de marele inginer al şinelor în mijlocul unei puste infinite
să tragi într-o sanie de lemn toate obiectele acestui puzzle hibernal
geometriile potrivite să dea formă întregului
o singură lampă arde în întuneric undeva la capătul drumului
luminând odăile calde ale bunicilor
şi boturile umede de animale rumegând un fân fără sfârşit

8 comentarii:

  1. Acum, când ne pregătim să punem punct anului vechi pentru a păşi în cel nou, am intrat şi eu tiptil la tine în odaie ca să-ţi urez mulţi ani fericiţi, alături de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Lucky, iti urez un an cu intamplari si poezii minunate!

    RăspundețiȘtergere
  3. baghi, la mulţi ani
    să traieşti şi să fii fericit
    în paradisul pisicesc de acasă
    vegheat de mămici şi tătici de excepţie
    şi de crăciuniţe superbe
    care marchează trecerea anilor

    mirela, alfabetul tău le cuprinde pe toate
    eu ştiu că tu eşti zâna pisicilor
    şi a cuvintelor feline
    scuturi bagheta şi umpli blogurile de pepite
    eu mă joc cu ele şi uite, nu mai ştiu
    cum să le retransform în cuvinte
    îţi doresc un an nou cuminte,
    plin de iubire şi inspiraţie,
    în care să te năpădească
    măcar din când în când
    bucuriile copilăriei

    chiţirel, cineva trebuie să născocească
    anume pentru tine
    un basm portocaliu
    să te mişti în el, protagonistă,
    ca un peştişor numit wanda
    vegheat de ochiul ironic al mămicii
    să înoţi în clipele fericite şi comice
    ale lui 2011
    într-o hârjoneală continuă
    adormind apoi epuizată
    ca un copil înlăuntrul propriei duioşii

    RăspundețiȘtergere
  4. LA MULTI ANI! Draga Lucky iti doresc atat tie cat si familiei numai lucruri bune in acest nou an! Belsug, iubire, mangaieri calde!

    RăspundețiȘtergere
  5. pisule, la mulţi ani
    pentru 2011
    îţi doresc să plouă cu şoricei de jucărie
    şi să ai parte de acelaşi răsfăţ nelimitat
    din partea bipezilor buni ai lumii
    care îi transformă pe toţi ghiduşii cu coadă
    în copii şi bloggeri iubiţi

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani, Lucky!
    Nu as stii sa spun care este mai frumos, tu sau ingerasul...

    RăspundețiȘtergere
  7. Pisicutule, tu nu ne mai arati ce ai facut intre timp :D ? Niciodata nu ma pot satura de poze cu pisici (si catei) alintati si rasfatati ca voi :D

    RăspundețiȘtergere
  8. olivia şi tudor, la mulţi ani
    şi multe miau-miauri
    pesemne că am fost un motan leneş
    în ultimul ceas şi-n ultimul an
    asta e din pricină că nu am încă
    două-trei secretare
    cărora să le dictez rapid
    atunci când mă fulgeră inspiraţia
    cuvinte luminoase despre toate mâţele şi mămicile lor iubitoare
    şi se pierd, olivia şi tudor, se pierd
    undeva în inima felină
    cuvintele, vreau să spun, cuvintele calde

    hello, vlad, află că eu sunt pisoi, nu pisicuţ
    nu e mare lucru de spus
    despre ce-am făcut în ultimul timp
    e un fotoliu retapiţat şi baroc
    pe care dorm 20 de ore pe zi
    visând că zbor după păsări şi gâze
    undeva prin pădurile din borneo
    în restul vremii mănânc şi miaun la oameni
    pentru a o încropi între mine şi ei
    o oarecare formă de tandreţe

    RăspundețiȘtergere