miercuri, 18 mai 2011

sunt un pisic vegetal, din mine creşte trandafirul japonez al privirii

ştiu, ştiu că am mai scris
ştiu că am mai pozat despre asta,
despre propria mea încolăcire
în jurul trandafirului japonez
însă nicicum nu mă pot abţine
să o fac din nou şi din nou
aşa cum de altfel li se întâmplă
tuturor copiilor care încă n-au apucat
să crească mari şi serioşi
şi neîncăpători în jucăriile trecutului
la urma urmei, trebuie să-mi dedic
mie însumi, motanului-copil
măcar din când în când o postare
ca o poezie felină cocoţată în ghiveci
spre îndelunga zâmbire a fanilor
şi a duduilor afectuoase de pretutindeni

la ce m-oi fi gândind în postura aceasta aproape filosofică
în timp ce trunchiul creşte imperceptibil într-o direcţie concretă
iar păianjenii au început să-şi ţeasă pânzele invizibile
în jurul tuturor lucrurilor şi fiinţelor care compun existenţa?
la zbaterea cărei vrăbii încă neprinse în gheara alb-neagră,
la tremurul cărui şoarece citadin încă necăzut la datorie,
la aripile cărui fluture încă necaptiv zborului în jurul lămpii?
şi chiar de nu gândesc la nimic, privirea nu ţine oare loc gândului?


dacă te străduieşti suficient, poţi încăpea în locuri mai strâmte
decât propriul tău trup cu blană şi gheare şi mustăţi zburlite
te poţi face una cu cercul şi cu cerculeţul, cu geometria rotundă
pe care tot timpul ţi-o pune cineva la dispoziţie
de parcă planta ar creşte direct şi inevitabil din tine,
şi nu din centrul propriei sale existenţe exotice şi anodine
dacă te străduieşti, poţi deveni cândva şi tu un cerculeţ cu coadă


şi mai ştiţi ceva? uneori simţi nevoia să-ţi acoperi privirea
cu laba protectoare a somnului şi lenevirii creatoare
de parcă restul, zgomotele, insectele, paraziţii exteriorului
ar înceta brusc să existe şi-n locul lor s-ar instaura liniştea şi visele
în oraşul portocaliu al lui garfield în care locuieşti de la o vreme
uneori poţi alunga întregul bruiaj vulgar al lumii cu un simplu gest
îndreptând privirea către un înlăuntru plin de candoare
despre care încă n-ai apucat să povesteşti nimănui

5 comentarii:

  1. Tu eşti un poet, Lucky, dar eu, ca simplu motan, mă mulţumesc să rup bobocii trandafirilor japonezi! Îmi place să mă joc cu ei, iar uneori îi şi mănânc! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Un trandafir in jurul caruia toarce un motan filosof si poet... Ce vibratii! Probabil florile se deschid deja visand. :)

    *Exista niste barfe cum ca unele pisici ar folosi plantele in stil cainesc... Dar Tudor nu a facut niciodata asta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie-mi place! Doar-s motan! Tata Ifim citeşte, se-ncurcă-n lipsa punctelor, iar eu dorm. Şi-mi place, că asta-l enervează!:)

    RăspundețiȘtergere
  4. mă gândesc, grişka, că obiceiurile tale
    sunt absolut scuzabile
    câtă vreme şi joaca, şi gustatul lumii
    reprezintă nişte modalităţi de cunoaştere

    olivia şi tudor, eu nu aş pune prea mare preţ
    pe bârfele cu pricina
    cu toate că uneori, atunci când îmi pun
    simţurile şi nările la pândă
    îmi dau seama că în ele există totuşi
    o umbră şi o urmă de adevăr
    şi, cum bine o ştim cu toţii,
    adevărul nu e întotdeauna plăcut mirositor...

    baghi, cat in black, ce să zic
    atunci când cineva se încurcă în lipsa punctelor
    înseamnă că n-are multă practică în ale lecturii
    şi că trebuie să exerseze în continuare
    la o adică, ai putea şi tu să ajuţi

    RăspundețiȘtergere
  5. Pupăm boticul vegetal de motan poet!

    RăspundețiȘtergere