sâmbătă, 2 ianuarie 2010

alb ca zăpada şi zăpezile de altădată


unde sunt zăpezile de altădată,
cu schnauzeri pitici şi westy
legaţi de sanie,
cu prunci cu obraji roşii
în jurul omului de zăpadă,
cu hărmălaie la digul de la mureş,
cu faleza asaltată de oameni şi animale fericite de zbenguială şi îngheţ,
cu bucurii bruegheliene atemporale?









aş vrea să aduc zăpada înapoi, cu tunurile nostalgiei,
să vă scot pe toţi afară din case şi din chefuri şi din lâncezeala asta inutilă, să vă bateţi în nea, să vă prostiţi,
să fiţi fericiţi ca odinioară, să uitaţi de griji şi de ploaie,
să pară că anul ăsta luăm totul de la capăt, oameni, reni, câini şi mâţe, jderi de plăcută companie,

să vi-l arăt pe alb ca zăpada
legat de sanie
şi minunaţii oameni de nea
la care surâd fetiţe candide
pentru că eu cred că oamenii şi motanii şi căţeii au fost creaţi pentru scopuri mai înalte decât acelea de a trudi toată ziua pe plantaţia nefericirii, de a prinde şobolani pentru stăpânul rural,
de a şede în lanţ şi a lătra la străinii de orice fel

iar dacă punem de un flashmob acolo unde acum nu e decât noroi şi ceaţă
în curând va începe să ningă şi ne vom putea juca în voie punând ochi de cărbuni şi nas de morcov omului de zăpadă pe care ni-l tot topeşte cineva în fiecare an
aşteptând să ne împotrivim cumva, cu supărarea copilului din noi
pe care l-am abandonat cândva în casa bunicilor din celălalt mileniu


8 comentarii:

  1. Lucky, vrăjitorule, ce scrii tu aici seamănă un pic cu Raiul! :)
    Sunt o pisică norocoasă că te-am cunoscut; 2010 mă prinde mai bogată cu un prieten! :)
    La mulţi ani! Salutări calde părinţilor tăi!
    Missy

    RăspundețiȘtergere
  2. la mulţi ani, missy!
    eu sunt, de fapt, norocosul
    pentru că am pentru cine scrie
    pentru acei nu foarte mulţi prieteni
    care valorează pentru mine
    cât o lume întreagă
    şi pentru tine, o prietenă specială
    numai bine în 2010, ţie şi familiei tale frumoase

    RăspundețiȘtergere
  3. La mulţi ani, Lucky! Să vii sănătos şi să scrii mereu la fel de frumos! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce frumos...Cum mi-as dori si eu sa pot da timpul inapoi spre vremea zapezilor de atunci, a copilariei fara grija zilei de maine, a "raiului" in care nimic nu era imposibil...Mi-e tare dor...de cei din acele vremuri - oameni, animalute,...vise...

    RăspundețiȘtergere
  5. griska, mă bucur că te-ai întors
    în lumea postărilor motăneşti
    ne pregătim de aventurile viitoare, nu?
    la multe aventuri, griska!

    corina, visele sunt în noi
    dacă şedem aşa, tâmplă lângă tâmplă virtuală
    vor ieşi la iveală, vor căpăta realitate
    eu cred că noi putem face să ningă
    după cum putem chema mai apoi licuricii
    şi berzele şi rândunicile şi fluturii care stau ascunşi din cauza ninsorii
    fiindcă ei, cei pe care ne căşună să-i chemăm,
    fulgii, păsările şi insectele cu lămpaş,
    sunt însufleţiţi de acelaşi străvechi spirit

    RăspundețiȘtergere
  6. griska, am uitat să-ţi spun
    am citit ceva grozav
    pe blogul tău

    acest pluguşor
    este încântător
    pe cuvânt de motan
    răsfăţat în prag de an

    RăspundețiȘtergere
  7. m-ai dat gata
    pisica si zapada
    aaaaa
    nu erai tu
    era un caine
    hiii
    ce simpatic este
    :)
    saptamana usoara
    :)

    RăspundețiȘtergere
  8. ei, na, sakura
    şi tu, acuma,
    tu nu ştii că eu sunt inconfundabil?

    RăspundețiȘtergere